Blog Yazmanın ve Blogun önemi

Blog’un ozunu olusturan kavramlarin baslattigi akimdan sana birkac ornek:

  • Bircok ust duzey yoneticisi bloglara gelecegin pazarlamasi olarak bakiyor. Bu sirketler arasinda Google, Microsoft, Sun, Ford gibi adi duyulmus sirketler var. (Yanlizca Microsoft bunyesinde 1200 calisan blog yayinliyor)
  • Pazarlama dunyasinda yeni bir cigir acan “Cluetrain Manifesto” her sayfasinda bloglarin gelecegin pazarlamasi ve sirketlerin fark yaratabilecegi teknoloji oldugunun ipuclarini veriyor
  • Howard Dean, 2004 yilindaki secimlerde bir blog ile 600.000 kisiyi mobilize edip, 25milyon finansman sagliyor
  • Tum dunyada yayinlanan 10 milyon blog var. 2003’de bu rakam yanlizca 100.000 idi.
  • Bircok sirket, bloglar sayesinde milyonlar kazaniyor (MT, LiveJournal, Technorati, Feedster, Flickr vb.)
  • ABD’de teknoloji adina yaptigi yatirimlarin akilciliginin konusuldugu Google sirketi, Blogger gibi bir sirketi satin aliyor
  • ABD’deki “Open Source Marketing” denilen yeni akima bloglar enerji veriyor
  • Robert Scoble gibi insanlar, kamuoyunda yanlis taninan sirketlerin, tuketiciler tarafindan yeniden guven saglanmasi icin blog kullaniyor
  • Amerika nufusunun yuzde 10’u blog okuyor. Pew Research’e gore bu rakam yil sonunda yuzde 60 oraninda artacak
  • Bu yaziyi okudugunuz ay icinde 40.000 blog daha yasam hayatina basladi.
  • Technorati’nin arastirmalarina gore, yukarida ABD icin verilen istatistikler, Asya ve Orta Dogu’da DAHA DA BUYUK.
  • Ve eger yukaridaki gercekler yetersizse suradaki, suradaki ve suradaki yazilari ve suradaki case study’leri oku