Paris Notlarım

Kasım’da Paris

İlk Önce eşim Cansu’nun Notları
Budapeşte, Bratislava ve Prag seyahatimiz henüz bitmiş İstanbul’a döneli 1 hafta olmuştu ki Pegasus 24 saat içerisinde alınan bütün biletlerde %50 indirim kampanyasını yaptı. Bu fırsattan faydalanmak için üzerine çok da düşünmeden hemen pegasusun sayfasını açıp bilet satın almaya çalıştık fakat o kadar yoğunluk vardı ki üst üste denememize rağmen çoğunlukla başarılı olamadık. Aklımızı web sitesi üzerinden değil de mobil uygulama üzerinden bilet almak geldi ve bu fikir işe yaradı.
Daha önceden Paris’e bir konferans için 1 haftalığına gitmiştim ve çok eğlenmiştim. Çoğu yeri tek başıma gezmeme rağmen gayet zevkli bir seyahat olmuştu. Paris’e gitmeden önce Fransızların faşist ve kaba insanlar olduğuyla ilgili birçok kişi beni uyarmıştı fakat gidince gördüm ki hepsi tamamen ön yargı (yada karşınıza çıkan insanlara göre değişiyor olabilir), ne zaman haritaya baksam birisi yanıma gelip yardıma ihtiyacım olup olmadığını sordu.
Kendi fotoğrafımı çekmeye çalışırken gençler gelip biz çekelim diye kibarlık gösterdiler. Her konuda çok yardım sever olan bu insanların Türk düşmanı olduğuyla ilgili fikirleri de bir kenara bırakıp mutlaka bu şehri herkes gönül rahatlığıyla ziyaret etmeli. Ben herhangi bir itici tavırla karşılaşmadım.

Hatta Türk olduğumu söylediğim bazı insanlar “Galatasaray, Beşiktaş, çay var mı çay” gibi bazı sözler de ettiler ☺. Demem o ki ilk geldiğimde en romantik şehirlerden biri olan Paris’i tek başıma gezmiş, çok da eğlenmiştim.

Bilet arama sayfasına girerken yine aklıma ilk gelen yer Paris oldu. Bu sefer eşimle birlikte gezmek için çok güzel bir fırsat olacağını düşündüm. Yine tarih üzerinde de fazla düşünmeden Kasım ayı ortasında biletlerimizi aldık.

Benim Notlarım

Daha önce Macaristan’dan alınmış schengen vizemiz olduğu için tekrar vize başvuru yapmadık.bu şekilde en az 500 tl kazancımız oldu bu yazıda aslında süper ucuza Fransa tatili nasıl yapılır onu da anlattım ,otelde kalmadık airbnb yi kullandık konu hakkında bilgiyi sayfanın sonunda bulabilirsiniz,inşallah birde çocuklarımız olunca ve büyütüklerinde Disneyland’a getirmek için Paris’e geleceğiz.

☺ Multi giriş vizesi olanların dikkat etmesi gereken ne varsa Paris’e girerken tecrübe ettik. Evet  o korkutucu kuyruğa girdik ve sıra bana geldi siyahi abimiz benim tipimi beğenmedi  hemen sorular sormaya başladı,ilk gelişin mi, ne zaman döneceksin ,nerede kalacaksın gibi sağolsun eşim cansu araştırmış ki seyahat sigortası yaptırmış onu falan sordu tabi benim konuşma İngilizcem yeterli olmadığı ve stres olduğum için eşim benim yerime cevapladı sonra geçişe izin verdi ,yoksa 3 gün havalanında yatıp Cansu’yu bekleyecektim. ☺

Multi giriş vizesi nedir nelere dikkat etmek gerekir bunun için bu yazımı okuyunuz önemli bir konudur.

Aklınızda bulunsun Paris’de metrolarda bilet kontrolü oluyor eğer biletiniz yoksa 50 euro ceza yersiniz o yüzden biletinizi mutlaka alınız,biz havaalanı içindeki turizm information dan biletleri ve metro haritalarını aldık,(havalanı zone3 içinde metro haritasını öğrenmenizi tavsiye ederim) ayrıca T7 hattı zone 3 içinde değil ayrı bir hat üzerinde günlük bilet geçmiyor o yüzden gidiş ve dönüşü düşünerek tekli biletlerden de aldık.

3 günlük ticket  28.25 euro 1 ve 3 nolu zone lar içinde geçerlidir.

10 adet tek basımlık ticket 15 euro tüm zone larda geçerli (4 günlük kalacağımız için 10 adet ilk yarım gün için işimizi gördü.)

1.GÜN

Daha sonra havalanından t7  tramvayı ile villejuif Louis aragon da indik buradan m7 metro hattına bindik maison blanche de indik maridi ıvry de indik burada  bulunan pansiyonumuza giden metro ya bindik burada hava çok karanlık olduğu ve geç saatlerde olduğumuz için seven7 yazan bir helal et bulunan bir yerde tavuk döner gibi bir şey yedik buradaki tavuklar çok lezzetli kocaman bir tavuk ve kocaman patates ve kola 5 euro verdik (ama helal mi haram mı orası biraz şüpheli geldi bana ) sonra gilles’in evine gittik , eşyalarımızı bıraktıktan sonra eşim ile hemen ilk işimiz şanzelizeye gitmek oldu Concord meydanında metrodan indiğimizde metronun köşesinden Eyfeli görünce çok mutlu oldum, o an yol yorgunluğum ve kafamın ağrısı geçti.

Manzara bizim çıktığımız açıdan aynen böyle görünüyordu

Birde böyle bir görünümü vardı

Ayrıca  eşim daha önce geldiği için onun dediğine göre daha önceden orada dönme dolab yokmuş concord meydanına dönme dolab da koymuşlar bence renklilik olmuş ama eşime göre dokuyu bozmuş.

Paris’in bendeki yeri çok farklı ailem ve dayım burada 1 yıl kadar yaşadı o zamanlar nedense hiç gelme fırsatım olmadı sanırım parasızlık ve gözümde yurtdışı olayını büyütmem yüzünden , eşim cansu ile de Paris’den döndüğü hafta tanışmıştık ve tekrar onunla buraya gelmek çok eğlenceli ve romantik oldu.

Şanzelize kışın çok güzel oluyor çünkü Avrupalıların Noel ayı ve orada çok güzel tezgahlar kurmuşlar ,kayak patenleri yapanların ve satıcıların olduğu yerler çok eğlenceliydi.

Eyfelin gece ışıklandırması çok güzel görünüyor

Eyfell kulesinin altında geizndikden sonra evimize döndük ve yarın ki gezimiz için enerji toplamak üzere uyku moduna geçtik

2.GÜN

Akşam saat 9:30 gibi carrefour dan alışveriş yapmıştık oradan aldığımız kahvaltılıkları gilles in evinde yedik ve ilk olarak loure a gittik , loure müzesinde piramitde resim çekilin herkesin yaptığı gibi taşa çıkarak piramiti tutan pozu veriniz.

Daha sonra loure müzesinin kocaman bahçesini gezdik  oradaki havuzda oturarak kuşlara ellerimle yem verdim.

Daha sonra Eiffel kulesine çıkalım dedik Eiffel kulesine çıkmak için sıraya girdik tam 1.5 saat sonra sıra bize geldi fakat soğukta beklemek insanı yıpratan ve yoran bişey bu kdar beklemeseydik keşke dedik ,bir daha ki gelişimizde girerdik diye düşündük neyse sonunda çıkabildik fakat beklediğimize değdi manzara gerçekten çok güzel bütün Paris’i görebiliyorsunuz.

Eyfelin tepesinden manzara

Akşam dönüşte Carrefour’a uğradık buradan yiyeceklerimizi ve içecek aldık ben meyve suyu ve ben vejetarian pizza aldım Cansu nugget aldı onları yedik.

Eyfele yürüyerek ve asansor ile çıkış seçeneğiniz var yürüyerek 10 euro asansor ile çıkış 17 euro

2. kata kadar asansor ile 11 euro ,2 kata kadar yuruyerek 7 euro , en uste çıkış için sadece asansor var oda 17 euro

Eyfele nasıl gidilir?  champ de mars tour Eiffel durağında ineceksiniz c hattı üzerinde koyu sarı renktedir.

3.GÜN

3. gün aynı metro hattı üzerinde bulunan yerleri sırasıyla gezmeye karar verdik

İlk olarak luxumburg bahçelerine gittik B hattı üzerinde bulunan mavi hat da luxumburg durağında bulunuyor , luxumburg bahçeleri de güzel bir bahçe Paris’in en geniş yeşil alanlarından birisi ,

buradan bahçenin ön çıkışından metro hattını bulmak için normalden fazla yürüdük ve mabillon st sulpice durağından metro ya bindik buradan notra damma kilisesine geçtik.

Luxumburg Bahçeleri

Notra damme gezdiğimiz kiliseler içinde estetik ve mimari açıdan en güzel olan yerdi,Pazar günü olduğu için yine Pazar ayinine denk geldik ben biraz bekledim ve ayinlerini merak ettiğim içim izledim,  daha sonra kilisenin arkasındaki köprüye çıktık oralarda gezindik ,burada arka tarafında küçüçük bir yer vardı papazın evi var sanırım üzerinde tırmık anten vardı 🙂

Notra damme katedrali

Yalnız Paris de Charlie hepo saldırısından sonra yüksek güvenlik oluşmuş Eyfel ile ve tarihi yerlere girerken arama yapılıyor.

Buradan hotel de ville e geçtik ve buradaki gezimizden sonra ünlü Fransız filmi Emilly nin geçtiği Paris in çatısı olan sacre ye gittik buradaki mahallede ufak bir gezimizden sonra finiküler ile sacre ye çıktık, sacre şapeli de çok güzeldi havanın yağmurlu olmasından dolayı şapeli gezdikden sonra tekrar zafer takı (etol) na gittik.

Sacre

Lour Müzesi çevresi

Zafer Takı (Etol)

Eiffel kulesine magnet ve anahtarlık ve biblo almak için gezinmeye başladık oralarda hiç Afrikalı satıcı yoktu sonunda bir

Afrikalı gördük ve cansum hemen  pazarlığa girdi 5 adet anahtarlık ve 2 adet magnet e 2 euro verdik normalde turistik eşya satanlarda çok daha pahalı ama zencilerde ucuz sanırım bunlar göçmen çünkü polis den korkuyorlar Ekmek parası kazanmak çok zor iş Allah kimseyi işsiz ve aç bırakmasın.

Daha sonra Paris kulesi biblosu almadığımızı fark ettik başka bir yerde cansum afrikalı bir satıcı ile pazarlığa başladı sonunda kuleyi 3 euro ya düşürdük fakat almadı ben daha sonra dönüp 2.5 euro ya aldım. Bunlar da en az 8 euro ya satılıyor ☺ Dediğim gibi süper ucuza bir Paris tatili yapmış olduk.

Daha sonra evimize döndük Pazar olduğu ve Carrefor’u kapalı olduğu için bizim mahallede Tunuslu helal et satan bir restorantta bir yemek yiyelim dedik yine toplam 11 euro ya çok güzel bir yemek yedik ben hint üsülü soslu tavuk yedim cansum et hamburger yedi, bizim ülkemizde neden et pahalı ve böyle sos çeşitleri olan tavuk ve etlerimiz yok çok merak ediyorum.

Paris in çok büyük bir metro ağı var zamanında Cezayirli ve Afrikalı kölelere yaptırmışlar fakat metroları affedersiniz ama hep sidik kokuyor ,çünkü evsizler metrolarda yatıyor sanırım ondan dolayı ,Paris’de insanlar işten çıktıktan sonra bir mekanda bir bira içip işin stresini attıktan sonra evine gitmeyi seviyor ,peynir kültürleri var peynirleri çok ucuz ve peynir çeşiti çok fazla ve peynir çok tüketilen bir gıda bunun yanında şarap türleride çok fazla şarap fiyatları pahalı ama 2 euroya biraz araştırma yaparak rose şarapı bulabilirsiniz dediğim gibi yemek içmek pahalı fakat arada turistik yerlerden dışarı çıkarak çok uygun fiyatlara ve helal ürünler ile karnınızı doyurabilirsiniz mcdonalds yada burger king bile tavuk döner ve kebabçılardan daha pahalı ve  karnınızı doyurmaz.

4.GÜN

Son günümüzde ise Carrefour’a gittik ve kapalıydı 10:30 gibi açılacakmış daha 1 saat vardı bizde 60 cent e ekmek aldık ve Türkiye’den  getirdiğimiz kahvaltılar ile kahvaltı yaptık ve Lour muzesine yola çıktık lour müzesinde gezdik ve Cansum ile tanışma sebebimiz olan pont des arts köprüsüne baktık eskiden burada dilek dileyip anahtar takıyorsunuz ve kilidi sen nehrine atıyormuşsunuz Cansum da  aşk ve para istemiş.

Pont des arts köprüsünde eskiden kenarlarda anahtarlar varmış fakat köprüye çok ağırlık yaptıkları için onu kesmişler ve kenarları cam yapmışlar.

Tekrar concord meydanına gittik ve burada kuşlarım ile vedalaştım onları son kez besledim onlarda bana elveda yine bekleriz dediler.

Daha sonra evimize geldik ben eşyaları aldım Cansum da alışveriş yaptı ve havalanına gelerek elveda Paris dedik.

Airbnb hakkında

Airbnb başkalarının evinde bir ücret karşılığı kalmaya deniyor otelde nasıl kalınıyorsa aynı şartlar ev içinde geçerli ayrıca başkasının mutfağında yemek de yapabilirsiniz. Bence güzel yanı başka insanları ve kültürleri daha yakından tanıyorsunuz nasıl yerlerde yaşıyorlar , yemek kültürü nedir (bizim kaldığımız kişi bekardı öyle bir şansımız olmadı pırasa kokusu ile tanıştım) ,evleri nasıldır gibi ,gilles abimiz de kibar ve kendi halinde biriydi aslan gibi bir kedisi vardı , hayatımda böyle kaslı kedi görmedim.

Metro Hakkında İpuçları

Paris metro haritası hakkında yuvarlak simgeler geçiş yapmadan aktarma demekDikdörtgen yuvalrka ise metro hattaından çıkıp tekrar aktarma yapmak demektir resim çekerek anlatRer ise uzun yol giden 2 katlı metrolarına deniyor