Bu toplantıların birinde de Google‘da çalışan yazılım mühendislerinden biri olan Matt Cutts “Blogcular İçin Seo İp Uçları” başlıklı bir sunum gerçekleşirdi. Matt Cutts kendi blogunda konuşmasında kullandığı sunum dosyasını yayınlayacağını duyurmuştu fakat bu yazının yayınlandığı anda dosya henüz yayınlanmadı. Aşağıda yazdıklarımı Matt’in konuşmasını dinleyen iki kişinin tutmuş olduğu notlardan derledim. Yazının en altında orijinal sayfaların adresleri bulunmaktadır. Kolay anlaşılması için maddeler halinde özetlemeye çalıştım. Çeviri hataları için şimdiden özür diliyorum 🙂
1. Blogunuzu alan adınızın (domain) kök dizinine yerleştirmeyin. Eğer bu şekilde yaparsanız insanlar sadece ana sayfanıza link verirler. Fakat blogunuzu bir alt dizine koyarsanız insanlar hem ana sayfanıza hem de blogunuzun bulunduğu dizine link verirler. Dolayısıyla sitenize verilmiş linklerin sayısı artmış olur.
2. Blogunuzu koyduğunuz alt dizinin adı wordpress ise bunu blog olarak değiştirin. Bu şekilde hem arama motorlarını hem de kullanıcıları daha iyi yönlendirmiş olursunuz.
3. Eş anlamlı kelimeleri kullanın. Kullanıcılar sizin içeriğinize ulaşırken hangi anahtar kelimeleri kullanıyorlar? Kullanıcıların neyi, niçin aradıklarını bilirseniz onları yönlendirmeniz daha kolay olur. Yazılarınızda aynı kelimeleri tekrar tekrar kullanmak yerine aynı kelimenin eş anlamlılarını cümle akışı içerisinde doğal olarak kullanmayı tercih edin.
4. Kategori adlarını iyi anahtar kelimelerden seçin. Web adreslerinde kelimeleri ayırırken kısa çizgi kullanmak alt çizgi kullanmaktan daha iyidir. Hiç boşluk bırakmamak ise en kötüsüdür.
5. Resimler için “alt” tagini mutlaka kullanın. Yoksa Google’daki kör çocukları çok kızdırmış olursunuz 🙂 “Alt” tagini yazarken 3-4 iyi seçilmiş kelime yeterlidir. Daha fazla uzun olmasın.
6. Daha kolay bulunabilmeleri için yazılarınıza tarih atın.
7. Daha fazla sayfa gösterimi istiyorsanız rss beslemelerinde kısaltılmış metin, daha fazla sadık okuyucu istiyorsanız rss beslemelerinde tam metin verin.
8. Blogunuzun güncellendiğini kontrol eden ping servislerini kullanın.
9. Sitenize verilen linkleri standardize etmeye çalışın. Ya www kullanılmış şeklini ya da www kullanılmamış şeklini tercih edin. Fakat her ikisini karışık olarak kullanmayın. Aynı şekilde adres sonunda taksim işaretinin ( / ) kullanımına bir standart getirin.
10. Yeni bir hostinge geçtiğinizde önce yeni DNS’nin çalıştığına emin olun. Sitenizi yedekleyin. Yeni ip’ye taşıyın. Google botunun ve ziyaretçilerin yeni siteye erişmelerini bekleyin. Ondan sonra eski sitenizi kaldırın.
11. Yeni bir domaine taşınırken 301 yönlendirme kodunu kullanın. Önce bir klasör için sonra diğer klasörler için uygulayın. Daha sonra size link veren herkese yazıp linkleri değiştirmelerini isteyin.
12. Web adreslerinizde tarih kullanmayın.
13. Ücretsiz Google araçlarını (webmaster konsolu, özelleştirilmiş arama motoru, google analytics, feedburner) kullanın. Webmaster konsolu ile sitenizin linklerini, robots.txt dosyanızı kolayca kontrol edebilirsiniz. FeedBurner’in yeni ücretsiz olan My Brand özelliği oldukça yararlıdır. Eğer Adsense kullanıyorsanız bölüm hedeflemelerini kullanın.
14. Daha iyi bloglar için fikirler: iPhone yazılımları dizini kurmak, bıyığınızı e-bay’da satışa çıkarmak, bedava kucak kampanyaları düzenlemek, eğitici dokümanlar yazmak, analizler yapmak, sevimli kedi yavrularını kullanmak, tartışmalar oluşturmak, bazı kişileri anma yazıları yazmak, listeler düzenlemek…
15. Çeşitli Sorular:
S: Google’da sayfa uzantıları (asp, php, html v.s.) arasında fark var mıdır?
C: Yok. Sadece. exe olmasın yeter 🙂
S: Dinamik adresler kullanılmamalı mı?
C: Dinamik adreslerde statikmiş gibi işlem görür. Ama yine de parametrelerin sayısını arttırmamakta da yarar vardır.
S: WordPress’in arşivlerde çiftli içerik oluşturmasına ne diyorsunuz?
C: Çok kötü bir durum değil. WordPress aynı içeriğe üç dört farklı yoldan ulaşılacak biçimde kullanılmıştır.
S: Google web adreslerinde taksim ( / ) sayısını önemsiyor mu?
C: Hayır. Google link derinliğine dikkat etmez.
S: Mobil telefonlar veya iPhone için yeni biçimlendirmeler geliştirmeli miyiz?
C: Değişik bir stylsheet oluşturabilirsiniz. Bu konuda Alex King’s wp-mobile eklentisi kullanılabilir.
S: Google Analytics arama sonuçlarına zarar verir mi?
C: Hayır.
S: Google meta taglere dikkat ediyor mu?
C: Algoritma hakkında bu kadar kafa yormayın. Daha işe yarar şeylere odaklanın. Ayrıca şundan da emin olun ki link satmanız veya link satın almanız arama motorlarını etkilemez.
Bu yazi aşagıdaki adresden alıntıdır:http://www.selcukhoca.com/matt-cuttsdan-seo-onerileri
Bu yazının bir benzeri ve yansısı aşgıdsaki adresde bulunmaktadır .www.kayhankaya.com